Gud va skönt att va ledig!!!

Äntligen är det lördag och man är ledig. Den här veckan känns det som om jag varit mer på jobbet än hemma. Har jobbat 4 timmar extra den här veckan och det är väl inte så mycket i och för sig, men när man går heldagar så känns det när veckan närmar sig slutet. I onsdags så storstädade vi i charken, så då började jag kl 6 och slutade kl 20, sen på torsdagen så började jag kl 8 som jag brukar men då var Linda hemma för vård av barn, så då var vi en kort i charken. Vi hade jätte mycket beställningar, typ 4 smörgåstårtor och sen planka och sen så var det potatissallad som skulle göras. Så mellan 8 och halv 4 så stod jag och gjorde beställningar + pot.sallad. Och när jag var klar med pot.salladen och hade hällt upp den i hinken, så kom jag på, Faan, jag glömde att ha i majonnäs. Så det var bara att hälla upp allt i baljan igen och tillsätta majonnäs, faan va trött jag blev. Men är man stressad så är man.

Det var samma sak igår (fredag) då hade vi också mycket beställningar + att vi var en kort på förmiddagen, så då stod jag och gjorde beställningar till 14:45 + att jag skulle gå 1 timme längre. Så när klockan närmade sig hemgång så skulle jag kunna ha stått och sovit. Så jag sov Idol igår kväll...

I morse när jag vaknade så hade jag en knöande hund bredvid mej som vägrade flytta på sig, vet inte hur länge han hade sovit där, men jag hade fruktansvärt ont i ryggen. Så kl 8:15 gick jag upp. Men det gör inte så mycket att vakna tidigt när man är ledig, man kan ju alltid gå och lägga sig om man blir trött ;)

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0