Tisdag = ledig

Vaknade redan vid 05:15 i morse, vaknade i och för sig av att Azlan stod vid dörren och ville ut. Gick upp och släppte ut honom så att han fick göra det han skulle och sen gick vi tillbaka till sängen. Jag skulle nog ha kunnat gå upp då, för jag var inte så där jättetrött (gick och la mej före 21 igår) men va skulle jag göra uppe. Jonny vaknade också då (han gick å la sig ännu tidigare än mej) men han gick upp.

Sen vaknade jag vid 8:30 och då hade jag en bulle bredvid mej som låg och fläkade och snarkade på rygg. Så då låg vi där och hade morgonmys. Tänk när Azlan var valp, då hade vi alltid morgonmys, satt på golvet och kelade. Det höll vi på rätt länge med faktiskt, vet inte varför vi inte gör det längre. För det är ju så underbart härligt att sitta där och snosa honom bakom öronen. För han kom ju alltid och satte sig i knät på en, nu är han inte den lättaste att ha i knät, han väger ca 33 kg och är lika osmidig som en gravid kontainer. Det räcker ju med att han ska upp i sängen det, han ska alltid gå upp vid min kudde och om jag ligger där eller inte, det spelar ingen roll. Men det är mysigt att ha honom i sängen, våran lilla gris!

Nu sitter jag här och väntar på att Suzanne ska komma och hälsa på. Vet inte riktigt när hon var hit sist, men det är ett bra tag sen. Och sen ska jag bli blong igen, hon ska göra slingor på mej. Stod i valet och kvalet om jag skulle låta bli att göra slingor och färga håret mörkt istället men, nä, jag trivs i ljust hår.

Känner mej väldigt duktig idag faktiskt, jag har redan städat. Annars när man är ledig så drar man ut på det, och börjar städa sent på kvällen och har inte gjort ett dugg på dagen. Men nu är det klart, så nu ska jag ta och plocka ur diskmaskinen så det är gjort.

Ha det gött alla vänner! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0