Fullspäckad helg

Nu är jag så där dåligt på att uppdatera bloggen IGEN! Ska försöka skärpa mej.

Jag har ÄNTLIGEN semester och det ska bli så skönt att slippa vakna av klockan varje dag. Under helgen har det varit fullspikat. Lördag: Vaknade kl 08:15 åkte till Vålberg för att kolla på hundutställning, Lena en kompis till mej och gammal klasskompis till Jonny skulle ställa sin hund, en URsöt staffe. Vi hann tyvärr inte kolla när han skulle in i ringen för domaren hade dömt 22 hundar på 2 timmar, så det är ju synd att säga att det gick fort.


Söta Tyson

När klockan hade börjat närma sig 11:15 så var det bara att åka hem, för kl 14:00 skulle vi till Sara på födeledagskalas och innan det så skulle P-A komma upp å hjälpa oss så att vi fick igång telefonen. Kl 14:00 var vi hos Sara och fick jättegod smörgåstårta, sista biten skulle jag inte ha tagit men men.

15:20 så var vi tvugna att gå där ifrån för vi skulle iväg på 50 års fest inne i stan, chefen fyllde år och innan det så skulle vi till Linda å Anders å ta en cider, jag ialla fall, Jonny fick äran att vara chaffis.


Linda


Anders

När vi hade kommit dit så fick killarna hattar och vi tjejer fick scarfs, undrar om Jägermaister var med å sponsrade, hmmm.





Sen så hade ju Linda (inte jag) kommit på tidigare att vi skulle fixa en lek till J-I men vi ångrade oss i måndags men det var det ju ingen som lyssnade på, så vi tog väl tjuren vid hornen och fixade detta till honom. Men som tur var behövde vi inte prata något utan det fixade Froggy Boy. Men jäklar va jag skrattade...









Ni förstår varför jag höll på att bryta ihop???

Efter kaffe å tårta så åkte vi hem, vi skulle upp tidigt på söndagen för att åka till Ransäter på utställning. När jag kom upp på morgonen så ÖS regnade det, inte så himla kul med tanke på att lilla Azlan inte tycker om att gå ut när det regnar, för han blir ju blöt i pälsen. Men strax innan vi skulle åka så gav sig det att regna å solen försökte titta fram. Det gick inge bra i Ransäter, domaren var stenhård och så tyckte hon att Azlan hade för lösa öron men att det var en fin hanhund ändå. Fick inga bra kort på Azlan i ringen, så jag lägger inte upp några.

Ja, det var min helg det. Det har gått i 200 hela helgen men nu har jag semester och till helgen så åker vi till Eskilstuna på Bullespecialen och det ska verklingen bli skitkul. Träffa hur många bullar som helst, jag kommer att uppdatera er med hur det är å går till helgen.

Nä, nu ska jag ta å göra mej i ordning, för jag ska med mamma till Sunne för min gammelfaster fyller 95 år.

Ha det gött alla goa vänner!

Puss å kram!


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för en underbar bild på Tissen :)

2010-08-03 @ 19:11:10
Postat av: Gunilla Kling

Jösses vilka kort!!!!!!!!!!!!!! Ja men vi hade ju kul så länge det varade:)))))) kram syrran

2010-08-09 @ 21:01:38
URL: http://gunillaklings.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0