Kyligt uppvaknande...

Igår kväll när jag kom hem från jobbet, så funkade inte pelletsbrännar-jäveln :( Jonny försökte med allt för att få igång den men det gick inte. Eftersom pelletsen var slut under dagen så hade vi en innetemp. på ca 19 grader och det är inte vi vana vid och det blev ju inte varmare liksom. Så inatt har jag sovit med långisar, raggisar och polotröja på + att vi hade ställt in AC:n i sovrummet och drog på värme. Men vi kan ju liksom inte ha den igång hela natten, för den för ett jäkla väsen, men framåt morgonen så fick jag allt ta av mej långisarna och raggisarna för då var det varmt åt mej.

Sen vaknade jag vid 8 tiden och då var det inte varmt, 13,6 grader i köket, så då var det bara att dra på sig långisarna, raggisarna, morgonrock och mysbyxor, jag glömde, tofflor också. Sen ringde jag till Grums Rör och dom skulle fixa det under dagen. Så nu måste vi nog åka till IKEA och köpa ny värmeljus, det har gått åt några om man säger så. Sen var jag ut till bilen och hämtade kupévärmaren som vi satte i köket, så nu har vi allt fått upp värmen till 18,4 grader i köket men att det är varmt är väl synd att säga.

Så nu får vi hoppas att dom kommer något snart och fixar våran brännar-jävel, men det kunde ha varit värre. Vi kunde ha varit strömlösa och då har vi inte kunnat använda vare sig kupévärmaren eller AC:n. Och som pricken över i:et, så har jag blivit förkyld också och det gör säkert saken bättre att det är svinkallt inne, not, men men det går väl över någon gång.

Nä, nu ska jag försöka att göra någonting så jag får upp värmen. Ha det gött!!

Kramis!

Kommentarer
Postat av: Gunilla Kling

Hej!

Hur har du det med Pelle Brännarjävel? Måste erkänna att jag tycker det är ett konstigt namn. Men men. För att få upp värmen så kan du väl jaga Azze en stund? ja menar om Pelle skulle krångla nån mer gång. Jag tycker iallafall att det är ett hett tips. Moahhha va kul jag var, eller hur?

Nej nu ska jag sluta va rolig. Ska nu sätta mej vid dumburken och ta ett glas rött och så ska jag sticka. Ja inte iväg, utan på en väst. Obs jag har inte tatt nått rött ännu.

Stoooooooor kraaaaaaam frå syrran.

2010-02-19 @ 18:54:34
URL: http://gunillaklings.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0