Fobier...

På begäran av en speciell Anna, ska jag nu skriva om mina fobier, så hon får sig ett riktigt gott skratt ;)

Det finns 2 saker jag inte gillar, gillar å gillar, jag blir tårögd när jag ser dom och nästan hyperventilerar. Och det är älgar å spindlar.

Vi kan börja med älgar, varför jag är så rädd för älgar det vet jag inte, tycker bara att dom är jäkligt otäcka men jag måste säga att det börjar bli bättre. Jag blir i alla fall inte tårögd när jag ser dom, men bara lite. Ca 2 veckor innan älgjakten så hade vi väldigt mycket älg i Långsta, dom var i var å varannan trädgård å åt äpplen, och det var verkligen en hel familj, pappa, mamma å två små kalvar.


Mamma älg med sina två bäsar

Hur som haver så skulle jag en lördag förmiddag gå upp till mamma å pappa och jag genar alltid över gräsmattan, regnigt var det så jag gick å kollade i marken när jag gick å sen så tittade jag upp och vad står där då???? Jo, pappa Älg! På andra sidan vägen mitt emot soptunnorna stod han, jag tvärstannade och började backa (bara för att ha full koll på älgen) sen vågade jag vända mej om och gå sakta tillbaka men kollade över axeln så att han inte skulle börja jaga mej. Men tydligen så blev han jäkligt rädd för mej också, för han stack iväg upp i skogen och sen såg jag honom inge mer.


Inte älgen jag såg men det är ju pappa älg i alla fall

Samma dag som älgjakten började så gick jag ut å gick med Azlan en sväng, å vi var inte borta länge å när vi kom tillbaka, så gick jag över gräsmattan som vanligt å där hade även Hälge gått



Sen så har vi ju SPINDLAR, det är ta mej faan det äckligaste djur jag vet BLÄÄÄÄ!!!! Såg en spindel nere på jobbet härom dagen och innan jag kom ur kylen, trodde jag att jag skulle dö.... Kastade mej ur kylen, fick syn på Maja, som stod å plockade varor, skrek på henne å nästan började grina. Maja kom till mej i charken, gick in å kollade på spindeln, gick ur kylen å sa (kolugnt) "Den var stor den" NÄHÄ??? SANT??? Jag lovar att den var så här stor /.........................................................../  skitäcklig! Men coola Maja hämtade ett skaft å dödade äcklet. När den var död, så började jag känna mej hel konstig, hjärtklappning och det känndes nästan som om jag skulle svimma. Snacka om nära-döden-upplevelse...

Å Anna, den här bilden fick jag bara rysningar av utav att kopiera den...


Äckeldjur

Puss å kram alla goa vänner!

Kommentarer
Postat av: Ananas

Haha, söta lilla du :) Gillar heller inte spindlar och har stor respekt för älgar. Skulle nog skita ner mig om jag träffade på en :)

2010-10-20 @ 22:07:54
URL: http://ananasvardag.wordpress.com/
Postat av: Gunilla Kling

Jag tycker att spindlar är ÄCKLIGARE än älgar. Vi hade ju en älgfamilj som gick hos oss i Edsvalla i vintras när det var så mycket snö. Meeeeen jag har stor respekt för dom.

Kramen syrran.

2010-10-21 @ 19:05:02
URL: http://gunillaklings.zoomin.se
Postat av: Cacka

Hejsan :))

Appropå fobier så har jag lite sån när jag ska stå inför okända och prata om mig själv vilket visar sig med hjärtklappning,svettningar och illamåeende..

Men kvällens prov får bli en del i terapin ;))



Förstår dina fobier..Spindlar är äckliga ,säskilt dom STORA...Älgar är fina men även dom STORA..respekt,respekt ;))



STOR kram tillbaka//Cacka

2010-10-26 @ 13:10:19
URL: http://cackas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0